Laias laastus on 2 varianti : kas minna sõiduauto(de)ga või matkaautoga.
Ideeliselt on sõiduautoga ikka mugavam.
Tuleb välja selgitada, milline on hinnaerinevus : sõiduauto + hotell/motell vs. matkaauto + treileripark.

Autorendi soovitused :
Rentida Nationalcar UK lehelt – seal on hinna sees juba kõik kindlustused ja mingit deposiiti ei võeta.
Lisaks soovitatakse liituda Emerald Clubiga – siis saab vastavast klassist valida ise endale sobiva auto.

Mitmel pool toonitatakse, et Jeep Liberty on kõige kergemini lahtimuugitav auto ning sellesse autosse tehakse kõige rohkem sissemurdmisi. Seega üks ebaturvalisemaid autosid.

Auto kindlustus

USA kodanikel endil on tihti juba kodukindlustuse, krediitkaardi vms. tootega olemas ka vastutuskindlustus (k.a. liikluskindlustus) ja osadel ka kaskokindlustus. Seega pakutaksegi sealsetele elanikele .com lõpuga lehel rendiautot ilma kindlustuseta, sest keegi topelt nagunii maksta ei taha. Minu teada on rendiautodel nagunii kõikides osariikides v.a. California, vastutuskindlustus kohustuslik. Samas võivad kohustuliku vastutuskindlustuse- või krediikaardi- või üldises kindlustuspaketis sisalduva vastutuskindlustuse limiidid olla liiga madalad ja seega pakuvad autorendifirmad täiendavat kõrgema limiidiga vastutuskindlustust. Sellest ka võivad kindlustustoodete nimed olla mõnevõrra arusaamatud – supplemental liability insurance viitab millelegi, mida nagu otseselt ju vaja pole.

Kui aga Euroopast sinna reisida, siis üldjuhul ei ole Euroopa turistidel samasuguseid kindlustustooteid nagu usas või ei kuulu seal tehtud kahju hüvitamisele, seega müüvad rendifirmad Euroopas tehtud broneeringutele kohustuslikus korras kaasa kaskokindlustuse ehk LDW ja vastutuskindlustuse ehk SLI. Kui reisikindlustus on tehtud, siis PAI-d ehk sõidukis viibivate isikute meditsiinikulusid ja PEC-i ehk autos olevate esemete kindlustust, ei ole tõesti vaja, sest need on kaetud ka reisikindlustuse alt.
Alati võib .com lõpuga lehelt osta ka ilma kindlustuseta variandi, kui peaks siiski kellelgi olema Euroopas selline kindlustustoode, mis hüvitab ka usas tekitatud kahju. Minu teada saab AMEXi krediitkaardiga, mida ka Eesti pangad väljastavad, vastutuskindlustuse katte küll. tavalise kodu koguriskikindlustusega kaasnev vastutuskindlustus, aga liikluskahjusid ei hüvita.

Kogemus Trip.ee-st 05.2015

Endal just värske kogemus Nationaliga Los Angeles-i lennujaamast, mida sooviks jagada, sest võibolla on kellelgi veel kasu. Auto broneerisin väga varakult ette esialgu Alamo kaudu, sest neil oli hea hind ja lisaks on Alamos/Nationalis selline võimalus, et saad auto ise platsilt valida, kuid nende sõidukite klassist, mille oled broneerinud. Alamo hind oli pisut odavam kui National, mistõttu võtsin Alamo. Hiljem sain teada, et kuigi Alamo ja National jagavad sama sõidukiparki, siis Nationali klientidele on ette nähtud siiski natuke uuemad/paremad autod kui Alamo klientidele. Samuti on Nationalil Emerald Club liikmekaart, mille liige saab valida hoopis eraldi liikmetele ettenähtud valikust (nn. Emerald Aisle), kus on suuremaid ja väiksemaid autosid, SUVe jne. Lisaks ei pea Emerald Clubi liige broneerima endale soovitud kallima klassi vaid piisab sellest kui broneerib mid-size sõiduki mid-size hinnaga ja võib sel juhul platsilt ära sõita hoopis keskmise SUVi või Camaro või Mustangiga.
Seega tegin nii, et otsisin uue broneeringu http://nationalcar.co.uk kaudu. Briti saidi kaudu seepärast, et siis sisalduvad pakkumises ka kõigile Euroopa turistidele vajalikud kindlustused (CDW ja SLI). Lisaks oli Briti saidi kaudu pakkumine kõvasti odavam. Samuti kasutasin broneerimisel sooduskoodi: “NUKPP10”, mis annab 10% soodukat. Kuigi kõik google-ist tulevad vasted selle koodiga ütlevad, et see on aegunud kood, siis minul see samas töötas Briti saidil ilusti ning ju see siis nii aegunud siiski ei ole. Samuti näib, et see kood on kasutusel juba aastast 2010 ja seega vast kehtib ka edaspidigi. Briti saidi ja selle koodi ainuke miinus on see, et renditasu tuleb kindlasti kohe broneerimisel ära tasuda. Lisaks täitsin Nationali lehel ka Emerald Clubi liitumisevalduse (https://www.nationalcar.com/en_US/car-rental/loyalty/enrollment/welcome.html). Seejärel tühistasin Alamo pakkumise ja läksin reisile. Letis oli National Emerald Clubi numbri juba ise automaatselt broneeringule lisanud (kuigi tegin ise broneeringu enne kui EC-ga liitusin), kuid kui ei peaks olema, saab alati paluda seda teha. Letitöötaja ütles, et vali Emerald aisle sektsioonis seisvate autode seast ise, mis soovid. Sealne valik oli väga kirju ning mitmed kordi paremad sõidukid kui tavalises mid-size aisle sektsioonis, kuid kokkuvõttes tuleb maksta ainult mid-size suurusega sõiduki eest. Seega USAsse reisile minnes ja autot rentides, soovitaks bronnida sõiduk otse Nationali UK lehelt ning siis kindlasti liituda Emerald Club-iga, et endale vähema raha eest parem sõiduk saada. Kui mingi hetk selgub, et sõiduk siiski ei sobi, siis saab broneeringu kestel minna lähimasse Nationali esindusse ja enda sõiduk mõne sobivama vastu välja vahetada. Samuti on Emerald Clubi liikmetele ette nähtud alati tasuta lisajuht. Olen kasutanud varasemalt ka Hertzi, kuid seal ei ole sellist valikuvõimalust olnud nagu Nationalis, seega jättis National parema mulje.

National vs. Alamo

Kuigi sisuliselt on National ja Alamo üks firma ja jagavad mitmel pool ka autoparke, siis National’i sihtgrupiks on corporate kliendid ehk siis suuremalt jaolt ettevõtete töötajad ja sagedased rentijad ning Alamo sihtgrupiks on leisure kliendid ehk puhkajad.

Seega suuremates rendikohtades (nt. suurlinnade lennujaamad) viiakse väiksema läbisõiduga ja paremad ning paremini varustatud autod National’i poolele ja mitte-võibolla-nii-head-autod Alamo poolele. Seepärast on ka Alamo natuke odavam kui National. Aga mõlema kaubamärgi puhul saad auto ise nn. “vahekäigust” ehk aisle-st valida. Vahekäigud on siis lennujaamades vähemalt iga autoklassi kohta standard, full-size jne.
Kui broneerid Alamost Full size-i, siis saadki valida ainult Alamo full size aisle-st. Kõige tavalisemad full size autod on Ford Fusion (Eesti vaste : Ford Mondeo), Chevy Impala Limited, Dodge Charger, Chevy Malibu vms. Üldjuhul on nad kehvemini varustatud kui National’i full-size aisles pakutud või siis suurema läbisõiduga ja Nationalist sinna üle viidud. Muidugi võib ka Alamost täiesti uue auto saada, aga see on pigem erand.

Emerald Club

Liitudes Nationali Emerald Clubiga, saad valida auto Nationali Emerald Aislest, millele tagab ligipääsu see, kui broneerid vähemalt standard suuruses auto. Emerald Club on jaotatud veel omakorda tasanditeks – Emerald club, Emerald executive, Emerald elite jne, kus igale klassile on suuremates rendikohtades oma vahekäik. Emeraldi vahekäikudesse paigutatakse igas suuruses autosid. Kõige madalamas ehk tavalises emerald aisles on intermediate, standard, full-size, SUV-id jne. Üldjuhul ei ole kõige madalamal Emeraldi tasemel full-size SUV’sid, sportautosid, premium klassi autosid ja kõrgemaid. Need paigutatakse kõrgematesse klassidesse ehk executive-i ja elite-i. Tasub tähele panna seda, et kui sa oled EC liige ja oled broneerinud standardi, kuid Emerald aisle-st ei leia ühtegi autot, mis huvi pakuks, siis võid vaadata ka enda broneeritud klassi aisle-sse ehk standard aisle-sse. Kui samas oled teinud bronni full-size-ile ja EA-st midagi sobivat ei leia, siis võid vaadata ka FS aisle-sse. Suuremates rendikohtades (nt. LAX), kus on pidevalt suur arv autosid ja kui mõni auto pakub eriti huvi, kuid see asub sellises aisle-s, millele ligipääsu ei ole (executive või elite), võib platsi töötajatelt (nn. greeter-id) küsida ka mõnda kõrgemas klassis asuvat autot. Kui plats on autosid väga täis ja ilusti küsida, siis tavaliselt ka ei keelduta. Näiteks oled Emerald clubi kõige madalama taseme liige ja võid auto võtta Emerald aisle-st, kuid midagi huvipakkuvat sealt parasjagu ei leia ning mõni huvipakkuv auto on hoopis Emerald executive-i vahekäigus, siis tasub küsida, et kas võib seda võtta ja kui platsitöötaja nõus on, siis tuleb seda väravast välja sõites mainida. Emerald executive-is on tavaliselt sportlikumad autod (Dodge challenger, Camaro, Mustang) premium tavaautod ja premium SUVid jne.
Kokkuvõtteks ma ütleks, et kui hinnavahe Alamo ja Nationali vahel on väike, siis tasuks eelistada kindlasti Nationali.