Hommikul sööme hotellis ning suundume Trapani sadamasse.
Tasuta parkimise koht Trapanis on näiteks Piazza Vittorio Emanuele platsil (C).
Sealt on jalgsi sadamasse u. 1,3 km.
Selgub, et Favignana’le on võimalus minna praamiga (sõiduaeg u. 1h) või tiiburlaevaga (sõiduaeg u. 0,5h).
Laevadega opereerivad kaks kompaniid : Ustica Lines ning Siremar. Tiiburlaeva soolaga kaetud akendest ei pidavat olema võimalik suurt midagi välja näha.
Tiiburite väljumiskoht on Via Ammiraglio Staiti. Pileti saab osta kail olevast kioskist.
Autoga üleminek maksab 37€ + 10€ per inimene.
7.mai 2015 sõiduplaan praamidele Favignanale ja tagasi : http://www.favignana-accommodation.com/ferry-online-booking.html
Eeldatav väljumisaeg : 10.45 praamile (Ustica Lines).
Pilet : 8,8€ (1 täiskasvanu)
Laevasõidu aeg : 40 min.

Favignana.

Aegusa

Egadi saarestikus asuval Favignana (Aegusa) saarel ei ole liivaranda, on kaljused rannad, ent vesi on erksinine ja puhas. Kuna ta on siiski omaette saar, siis enamik turiste sinnakanti nii väga ei satu (need kes ühenädalasel reisil, need lihtsalt ajaliselt ei jõua sinna, kui muud ka tahavad vaadata). Nii ilusat merd pole kusagil mujal Sitsiilias, erk-erksinine. Lisaks veel väga rahulik koht, natukene suurem saar kui Kihnu. Kõikjale saab jalgrattaga. Saare keskus on väga väike linnake ja ülejäänud majakesed asuvad saarel ka eraldi teistest.

Saar on mägine, kõrgus kuni 686 meetrit. Seega kõik mis allpool on selline mägimaastikule iseloomulik, madalhaljastus, puid vähe, enamik neist puudest asub majade/hotellide hoovis. Kuna rannad on kivised, siis on soovitav kaasa võtta ujumissussid, siis on ujumaminek mõnusam (ja snorgeldamis-mask võiks ka olla). Saarel võiks kindlasti laenutada jalgratas, saab ilusti ringi liikuda. Autot rendivad seal ainult vanurid, kes rattaga sõita ei jaksa – saar ju nii väike, et noored saavad jalgrattaga kõik läbitud.

Sõidame Tempo di Mare hotellist läbi ja paneme ebavajalikud asjad tuppa ära.
Plaan on Favignana sadamast rentida roller :

Ajalugu

Favignana kuulus paar sajandit Genova perekonnale, kuni selle ostis üheksateistkümnendal sajandil Sitsiilia ettevõtja Florio oma perega. Nii linna suurejoonelisem maja kui tuunikala püügikoht sadamas on mõlemad ehitatud Florio poolt, kes pidas edukat tuunikalapüügi äri.

Mattanza
Mattanza

Tuunikala püük on siin endiselt oluline. Favignana on üks väheseid siiani tegutsevaid traditsioonilisi tuunikala püügikohti (tonnare) Sitsiilias. Igal aasta mais või juunis, kui tuunikala rändab massiliselt saarest mööda, ümbritsevad kalurid neid võrkudega, suunates nad nn. “Surmakambrisse”, kus kalad tõmmatakse pinnale ja pekstakse nuiadega surnuks. Verist vaatemängu nimetatakse “mattanza‘ks”. Mattanza’l on omad ajaloolised rituaalid, sealhulgas laulud, mida kontrollib juht (rais), kelle positsioon peamiselt  päritakse. Rais’i ülesandeks on edasi anda põlvkondadega kogutud tarkust tuunikalapüügi kohta ning tema sõna on seaduseks, millal ja kuidas kalapüük toimub. Tänapäeval on mattanza sündmus, kus turistid saavad pildistada veriseid kaadreid. Öäk. NB! Favignana tööstuses konserveeriti esimest korda tuunikala õlis!

Juba Rooma ajast peale on itaallased kasutanud oma saari vanglatena ja ka Favignana pole erand. Favignana kesklinna lähedal asub vangla, mis on ehitatud Norman Castle sisse ja ümber.

Sellel saarel tegeldi vanasti kivide saagimisega. Tellised lihtsalt saeti kaljudest välja.

Favignana lame maastik ja vähene liiklus teevad saarest ideaalse koha, kus sõita jalgrattaga. Saarel on palju mitmeid jalgrattarente (noleggio Bici), kes pakuvad rattaid enne kõrghooaega 2€ eest päevas. Tagatiseks tuleb jätta dokument – pass või juhiluba.

Eraldi märkimist väärivad Favignana karjäärid (tufa quarries). Mõned – nagu see, mida saab külastada kirderannikul – on suurte tühimikega ja katedraali-laadse interjööriga. Villa Margheritas on kivist sambad ning trepid ja see on tõeliselt veider ja meeldejääv vaatamisväärsus.

Põhjalikum info :http://www.italyheaven.co.uk/sicily/egadi-islands/favignana.html